Wybielanie zębów

Pierwsze wrażenie, jakie wywiera na nas twarz nowo poznanego człowieka, jest często decydujące w naszych kolejnych kontaktach z nim. To nieprawda, że wygląd jest bez znaczenia. Podświadomość podpowiada nam, że zadbani ludzie, z gładką, symetryczną twarzą, białymi, zdrowymi zębami są postrzegani jako miłe, pogodne, otwarte.

wybielanie

Nie wszystkim jest dane posiadać białe, równe uzębienie. Leczenie ubytków, noszenie aparatów ortodontycznych i zabiegi wybielania zębów dają szansę osiągnąć oczekiwane efekty estetyczne. Domowe wybielanie zębów pastami, nakładkami czy sztyftem daje tylko krótkotrwałe efekty.

Współczesna medycyna, wychodząc naprzeciw marzeniom o pięknie, opracowała wiele efektywniejszych metod wybielania zębów. Upraszczanie zabiegów i udoskonalanie wykorzystywanych narzędzi sprawiło, że z czasem piękny, biały uśmiech stał się dostępny dla każdego w niewygórowanej cenie i krótkim czasie. Wybielanie polega na usuwaniu przebarwień na zębach, powodowanych napojami, paleniem czy pewnymi grupami leków, a także obecnych wskutek wewnętrznych chorób zęba, fluorozy czy leczenia kanałowego.

Zabiegi wybielania wykonuje lekarz stomatolog w gabinecie. Odbywa się to bezboleśnie przy użyciu profesjonalnej lampy polimeryzacyjnej, którą naświetla się pokryte wcześniej specjalnym żelem wybielającym zęby. Odpowiednie naświetlanie zębów, trwające 40 do 60 minut, powoduje natychmiastowy efekt. Inną metodą jest stosowanie na noc specjalnie zbudowanej dla indywidualnego pacjenta nakładki na zęby. Ten sposób wybielania zębów zajmuje do 2 tygodni, przy stosowaniu po 2 – 3 razy dziennie, najwygodniej stosować je na noc.