Bez lęku

Wizyta u stomatologa u znacznej liczby osób wywołuje uczucie niepokoju. Około 10 procent pacjentów odczuwa silny strach przed bólem, uniemożliwiający prawidłowe leczenie zębów. Lęk może być wywoływany przez hałas, panujący w gabinecie, dźwięk wiertła stomatologicznego lub widok igły, używanej przez dentystę.

bez-leku-1

Nadmierny strach przed wizytą dentystyczną znacznie potęguje doznania bólowe oraz może powodować wiele groźnych powikłań. Szczególnie niebezpieczny okazuje się on u pacjentów, cierpiących na takie schorzenia, jak nadciśnienie tętnicze czy choroba wieńcowa. Choć dla wielu może być to zaskakujące, lęk przed wizytą stomatologiczną można w skuteczny sposób wyleczyć. Najskuteczniejsza jest w tym wypadku terapia farmakologiczna. Postęp medycyny sprawił, iż osoby odczuwające wcześniej silne lęki, obecnie bez obaw korzystają z wszelkiego rodzaju zabiegów dentystycznych. Właściwie przeprowadzane leczenie pozwala więc na uniknięcie reakcji lękowej oraz uczucia dyskomfortu, towarzyszącego wizytom u stomatologa.

CZY MOŻNA POKONAĆ LĘK NIEPOZWALAJĄCY NA LECZENIE ZĘBÓW?

Postęp medycyny i farmakologii umożliwia całkowite pokonanie lęku i bólu.

Poniżej są cytowane opinie pacjentów, którzy mieli wcześniej problemy z wejściem do gabinetu stomatologicznego z powodu panicznego lęku:

- „Nie zauważyłem, kiedy usunięto mi ząb.”

- „Pamiętam jak usiadłem na fotelu a potem dopiero moment, w którym żona otworzyła drzwi do mieszkania.”